Ons enthousiaste klusteam is in de vakantieperiode weer erg druk geweest . Er stond in de afgelopen weken een groot aantal klussen op het programma.
Zoals elk jaar is er onderhoud gedaan op de palen en netten, zodat er weer een heel jaar prettig gevolleybald kan worden. Maar dit was niet alles!
In het clubhuis zijn gedurende afgelopen jaren nogal eens uitbreidingen gedaan op de verlichting en netwerk, wat resulteerde in heel veel losse snoeren en kabels boven het plafond.
Alles is aangepakt waardoor er 9 verdeeldozen, tientallen meters snoer en kabel weg zijn gehaald en alle verlichting nu netjes aangesloten zit. Verder zijn in het clubhuis drie radiatoren verwijderd die niet meer gebruikt werden. Een belangrijke klus die gedaan moest worden was het vervangen van de “stoppenkast” bij de leveranciersingang. Dat was de laatste “oude” verdeler die nog gedaan moest worden.
Van start
Zaterdag 3 augustus was het dan zo ver. Rick en ondergetekende namen dit onder handen. Jan had al voorwerk gedaan, door een deel van het plafond en kozijn te verwijderen, zodat wij er makkelijker bij konden om te werken.
’s Morgens vroeg werd eerst de bestaande bekabeling gecodeerd, want die moest natuurlijk weer aangesloten worden. Daarna de schakelaar omgezet en zodoende zat de gehele hal in het donker, waardoor we wel veilig konden werken. De oude kast werd rigoureus maar deskundig verwijderd en afgevoerd. Na plaatsen en aansluiten van de nieuwe kast kon de schakelaar weer om en was er weer licht in de hal. Natuurlijk moest nog e.e.a. worden afgewerkt, maar het spannendste was gedaan. Inmiddels zit het plafond er weer in en zijn we begonnen met schilderen.
Energiebesparing
Verder zijn we doorgegaan met energiebesparing. In de grote gang bij de kleedkamers en de kleine bij de toiletten zijn de oude TL bakken vervangen voor moderne energiezuinige LED panelen. Daarbij hebben we meteen de schakelaars vervangen voor bewegingsmelders, zodat de verlichting nooit meer onnodig brandt. Ook de toiletten in de kleedkamers en de mindervalide toilet zijn voorzien van bewegingsmelders.
De buitenkant
De buitenkant is op een paar plekken aangepakt. Er zijn platen boven de ingangen vervangen en/of geschilderd en zijn deuren en kozijnen voorzien van de juiste groene Alterno kleur.
Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de klussers van het klusteam van Alterno.
Bedankt Jan, Tonnie, Monique, Marga, Willemien, Rick, Peter, Leon, Bert H., Laurens, Hans, Bert K., Martin, Bas, Wim en Sandro voor jullie inzet de afgelopen weken. (volgorde volkomen willekeurig 🙂
Nieuwbouw bezoekbaar
Zoals vorige keer gemeld, kan de nieuwbouw, die gemaakt is boven de bergingen, bezocht worden, want veel leden zijn nieuwsgierig wat daar nu allemaal is aan de “overkant”. In deze opbouw bevindt zich de volgende faciliteiten:
- Een multifunctionele ruimte wat gebruikt wordt als krachthonk en ontvangstruimte voor de Businessclub Dros-Alterno,
- Een ruimte van de Accommodatie commissie wat gebruikt wordt als werkplaats en opslag materialen,
- Ruimte voor fysiotherapie en opslag materialen voor krachttrainingen,
- En natuurlijk toiletten voor dames en heren.
De ruimtes zijn te bezichtigen in de eerste week van start trainingen. Neem hiervoor contact op met mij via onderstaande mailadres.
Voor eventuele vragen kunnen jullie terecht bij:
René Steenman, Bestuurslid Facilitaire zaken (facilitair@alterno-apeldoorn.nl )
2 reacties
Vrijwilligers….wat zou je zonder moeten..? Heel erg bedankt en super gedaan!
Tjonge, wat hebben jullie veel goeds gedaan! Geweldig!