Jaaroverzicht 2018

Nadat het altijd gezellige recreantentoernooi weer achter de rug is en traditioneel de jubilarissen tijdens de nieuwjaarsreceptie in het zonnetje zijn gezet, komt op 28 januari het droevige bericht van het overlijden van Ronald van der Linden. Weer is een markant Alternolid onze vereniging ontvallen.

Het bestuur spreekt in februari plannen uit om naar een nieuwe hal te gaan. Of dit zelf bouwen, of huren wordt en op welke plek dat dan gaat gebeuren is op dat moment nog niet bekend, maar de lokatie van de huidige Zuiderparkhal wordt als één van de mogelijkheden genoemd. Ondertussen wordt niet stil gezeten op de huidige accommodatie. Er komt een nieuwe muziekinstallatie, nieuwe picknicktafels en de gehele verlichting wordt vervangen. Energieslurpende TL-buizen worden opgevolgd door veel zuinigere Led-verlichting.

Dames 1 krijgt er nieuwe energie door, want eindigt het team van Ali Moghaddasian in de reguliere competitie nog als vijfde, middels een tweede plek in de kampioenspoule wordt tegen alle verwachtingen in toch nog de finaleplek gehaald. In deze best-off-five blijkt Sliedrecht Sport toch een maatje te groot waardoor Alterno uiteindelijk een fraaie zilveren medaille aan de prijzenkast mag toevoegen. Als het stof van de feestvreugde is neergedaald, neemt men vervolgens afscheid van trainer en technische staf en ook van elkaar, want de meeste speelsters besluiten helaas het fortuin elders te zoeken of te stoppen met het spelen op topniveau. Eric Meijer wordt aangesteld om een nieuw team te formeren. Hij start de nieuwe competitie met een zeer jonge en onervaren ploeg die naar mate het seizoen vordert, steeds beter in het ritme lijkt te komen. Bij dames 2 wordt Meijer opgevolgd door de van Orion overgekomen Arno Lippmann.

Ook bij Heren 1 wisselingen. Niet alleen stopt Paul ten Broeke, maar het blijkt ook niet haalbaar om een weer een 1e divisieteam te formeren, waardoor zijn opvolger, Lars Olav Massa, in de derde divisie met Alterno 2 aan het nieuwe seizoen moet beginnen.

In april wordt bekend dat Alterno weer DROS-Alterno gaat heten. Ronald Dros verbindt zich met zijn bedrijf DROS-schoonmaakdiensten na een afwezigheid van een aantal seizoenen voor een periode van drie jaar aan onze vereniging.

Op het NOJK doet Alterno het weer prima, al blijven de grote successen uit. Met vijf teams in de finaleronde weet alleen Jongens C een zilveren medaille binnen te slepen. Jongens CMV pakt het brons. Tijdens het gesloten Nederlandse kampioenschap aan het einde van het seizoen, doet een verrassend Jongens A1 ook nog goede zaken door een bronzen plak mee naar huis te nemen.

De jeugd is sowieso dit jaar weer goed bezig. In samenwerking met de Rabobank start de jeugdcommissie het OFO-project wat de kwaliteit van de jeugdtrainers flink moet verhogen. Bij de jongere kinderen wordt Hilda Knaapen aangesteld om het Nijntje beweegproject en de sportspeeltuin op te zetten. Bij de start van het nieuwe seizoen wordt bovendien in Zuidbroek gestart met vrij inlooptrainingen om kinderen uit deze nieuwe wijk met het volleybal in aanraking te laten komen.

Helaas verliest Alterno de zitvolleybalafdeling. Er zijn te weinig spelers en trainers om in het seizoen 2018-2019 nog een team op de been te kunnen brengen. Ook de AVA, de Alterno volleybalacademie houdt op te bestaan.

In het bestuur nemen Bert Kemkes (algemene zaken) en Martin Koldenhof (commerciële zaken) afscheid. De laatste wordt opgevolgd door Daniël van Bruggen. Deze blaast meteen de sponsorcommissie en de businessclub nieuw leven in, zodat er bij de start van het nieuwe seizoen meteen een grote sponsorbijeenkomst plaatsvindt. Een hoopvol teken met het oog op de komende (top)volleybaljaren. (JM)

Deze pagina is voor het laatst geupdate op 17 januari 2019 door Jos Mulder

Laat een reactie achter